PILATES

pilatesWAT DOET PILATES  MET JE
Oefeningen die het lichaam versterken, stretchen en balanceren
Pilates zorgt voor:

• Een verbeterde lichaamshouding
• Efficiënter omgaan met je lichaam, ook tijdens het sporten
• Een sterke en soepele wervelkolom, dus minder kans op rug- en nekklachten
• Sterke buik- en rugspieren, incl. de vaak verwaarloosde diepliggende buikspieren
• Sterke spieren rondom het bekken (billen, onderrug, bovenbenen)
• Een goede beheersing van de bekkenbodemspieren
• Grotere flexibiliteit en mobiliteit
• Voorkomen van of snellere genezing van blessures
• Een verbeterde bloedcirculatie
• Een verhoogde stofwisseling

Pilates tijdens de zwangerschap:
Bevallen is een top(sport)prestatie. Hoe beter je conditie is, hoe gemakkelijker en soepeler de bevalling vaak verloopt. Vrouwen stoppen vaak met sporten tijdens de zwangerschap, omdat ze niet op de hoogte zijn van de positieve effecten. Ervaring leert dat als je tijdens de zwangerschap op een verantwoorde wijze een sport blijft beoefenen, je tijdens en na de bevalling sterker en fitter bent.
Ook je herstel na de bevalling verloopt sneller.

Pilates na de bevalling
Deze Pilates les is vooral gericht op herstel en het weer lekker in je vel komen na de bevalling.
Er is aandacht voor alle spieren die het zwaar hebben gehad tijdens de zwangerschap en de bevalling. Bovendien krijg je ook inzicht in het bewust gebruiken van de juiste spieren en je houding te verbeteren bij zitten, lopen, bukken en tillen.

Klassiek pilates
In één woord: beweging. Deze pure Pilatesmethode is een zachte en effectieve bewegingsvorm die in het begin van de 20e eeuw is ontwikkeld door Joseph H. Pilates. Deze bewegingsvorm wint steeds meer aan populariteit omdat hij zulke goede resultaten oplevert. Doel van Pilates is het creëren van een evenwichtig, sterk spiersysteem en een soepel lichaam.