Groepslessen

Klik op een button om direct naar de beschrijving te gaan
 

 

HIPHOP DANCE

Chrisfit start met Hiphop Dance lessen !!!

Vanaf maandag 21 juni is er wekelijks een Hiphop Dance les te volgen van 19.00-20.00 uur bij ons aan de Haven Westzijde 21 in Breskens. Reserveren voor deze les is verplicht.

De danslerares stelt zich even aan jullie voor:

Foto van Indy Haast

Hallo allemaal,

Ik ben Indy Haast.

Ik ben 19 jaar en ik woon momenteel in Breskens. Zelf heb ik ook danslessen gegeven in Roosendaal en in Bergen op Zoom. De lessen die ik zelf geef zijn dancehall , hiphop en Zumba en het lijkt me erg leuk dit jullie ook aan te leren omdat dansen mijn passie is!

Hopelijk zie ik jullie vanaf maandag 21 juni bij Chrisfit.

Groetjes, Indy


CLUBJOY POWER®

WAT IS CLUBJOY POWER®

Clubjoy POWER® is een zeer effectieve groepstraining waarbij je gebruik maakt van een halter met gewichten. De zwaarte van de gewichten wordt individueel aangepast naar jouw wensen. Clubjoy POWER® is ideaal als je wilt werken aan je lichaam. Je voelt je fitter en krijgt meer energie en kracht!

BENEFITS CLUBJOY POWER®

Muziek zorgt voor inspiratie, motivatie en fun

Je bepaalt zelf de intensiteit van de training

Afwisselend en uitdagend door de opbouw van de les

Eenvoudig en dus voor iedereen geschikt

RESULTS CLUBJOY POWER®

Je werkt effectief aan je spierconditie, spierversterking en spierversteviging

Positief effect op je energieniveau en figuur

Tijdens de Clubjoy POWER® les verbrand je ongeveer 600 calorieën

IS CLUBJOY POWER® IETS VOOR MIJ?

Clubjoy Power® is uitermate geschikt voor iedereen die doelgericht wil trainen. Effectief werken aan je spierconditie, je gezondheid en een goed gevoel is met Clubjoy Power® binnen handbereik. Geschikt voor iedereen: vrouwen en mannen, beginners en gevorderden, jong en oud.

HOE ZIET EEN CLUBJOY POWER® LES ERUIT?

De coach, de muziek en de enorme afwisseling in het programma zorgen iedere week voor een optimale workout.Voor iedere spiergroep nemen we een apart muzieknummer en doe je verschillende fitnessoefeningen met een halter met gewichten. Op deze wijze ontstaat er een uitgebalanceerde training waarbij je hele lichaam aan bod komt: benen, rug, borst, armen (biceps, triceps), schouders en buik.


CLUBJOY STEP®

WAT IS CLUBJOY STEP®

Clubjoy STEP® is een zeer effectieve groepstraining waarbij je gebruik maakt van een halter met gewichten. De zwaarte van de gewichten wordt individueel aangepast naar jouw wensen. Clubjoy POWER® is ideaal als je wilt werken aan je lichaam. Je voelt je fitter en krijgt meer energie en kracht!

VOOR WIE IS CLUBJOY STEP®?

ClubJoy Step® is voor iedereen die doelgericht wil trainen. Jong, oud, man, vrouw, beginner, gevorderd: iedereen werkt aan een eigen doelstelling. Doen en niet denken staan tijdens de les centraal. Daag jezelf uit en maak die stap naar verbetering van je fitheid.

HOE ZIET EEN CLUBJOY STEP® les er uit?

Verschillende soorten muziek wisselen elkaar af in een goed volg-baar tempo. De oefeningen zijn door jou goed te volgen. Je spant je buik aan en stapt op de step. Je bilspieren en beenspieren zijn hard aan het werk. Het zweet staat op je voorhoofd. De coach motiveert je op je eigen niveau en tovert een lach bij je op het gezicht. Je bent goed bezig.

BENEFITS CLUBJOY STEP®

    + Afwisselende en uitdagende lessen.
    + Simpel, effectief en leuk om te doen.
    + Eenvoudig en dus voor iedereen geschikt.
    + Verschillende soorten muziek zorgen voor inspiratie, motivatie en fun.

RESULTS CLUBJOY STEP®

    + Verbetering van je conditie en figuur dankzij hoge vetverbranding.
    + Spierversterking van je boven- en onderlichaam.
    + Tijdens ClubJoy Step® les verbrand je ongeveer 600 calorieën.

CLUBJOY FIT&SHAPE®

WAT IS CLUBJOY FIT&SHAPE®

Clubjoy Fit&Shape® is een zeer complete en gevarieerde groepsles op geweldige muziek van toen en nu. Er wordt op plezierige wijze gewerkt aan onderdelen als kracht, balans, flexibiliteit, conditie en vetverbranding. Het gebruik van diverse materialen geeft een extra dimensie aan de training. Clubjoy Fit&Shape® laat zien dat sportiviteit, plezier en gezondheid hand in hand gaan!

BENEFITS CLUBJOY FIT&SHAPE®

Complete en zeer gevarieerde lichaamstraining.

Muziek zorgt voor herkenning, motivatie en fun.

Eenvoudig, low-impact en dus voor iedereen geschikt.

Materiaalgebruik zorgt voor afwisseling in de training.

RESULTS CLUBJOY FIT&SHAPE®

Positief effect op botten en gewrichten.

Verbetering coördinatie, balans, spierconditie, flexibiliteit en mobiliteit.

Tijdens Clubjoy Fit&Shape ® verbrand je ongeveer 400 calorieën.

IS CLUBJOY FIT&SHAPE® IETS VOOR MIJ?

Clubjoy Fit&Shap® is voor iedereen die op een plezierige en gevarieerde wijze wil werken aan zijn of haar fitheid. Clubjoy Fit&Shape® is voor iedereen toegankelijk, ongeacht het conditieniveau. Je hoeft niet fit te zijn om te beginnen, wel mobiel. Clubjoy Fit&Shape® is een ideaal programma om je persoonlijke fitheid naar naar een hoger niveau te brengen.

HOE ZIET EEN CLUBJOY FIT&SHAPE® LES ERUIT?

Een Clubjoy Fit&Shape® les is zeer afwisselend doordat iedere oefening weer anders is. Je gaat actief aan de slag met een variëteit aan moves, een elastiek en eventueel gewichtjes. De muziek zorgt ervoor dat je gemotiveerd wordtom jezelf voor meer dan 100% in te zetten voor iedere oefening. Maar natuurlijk bepaal je zelf hoe ver je gaat. Na de les voel je je fit , energiek en soepel


SPINNING®

WAT DOET SPINNING  MET JE
Spinning® is een pittige training die gericht is op hart en bloedvaten.
Deze training doe je op een soort hometrainer, een stationaire fiets.
De training is goed voor een sterk hart, het vergroten van je longinhoud,
een goede bloedsomloop en soepele spieren.

Spinning®, het woord zegt het al, betekent namelijk ‘snel ronddraaien’. Je bent dus echt hard aan het werk tijdens een uurtje fietsen.
Lekker pittig, even wennen; maar toegankelijk voor iedereen met een gemiddeld conditieniveau.

Spinning is voor iedereen die van fietsen houdt een heerlijke binnen sport op muziek die op een stationaire fiets wordt uitgevoerd.
Hierbij bepaalt u zelf weerstand en dus de zwaarte van de oefeningen.
Het is een vaststaande fiets met een zwaar vliegwiel (15kg) aan de voorkant. Zittend of staand fietst u zich, begeleid door verschillende stijlen van muziek naar een topconditie toe.

De eerste 2 lessen worden door de meeste mensen als heel zwaar ervaren, maar daarna staat men versteld van het snelle resultaat en kan men zich bijna niet voorstellen dat die eerste 2 lessen zo pittig waren.

Spinning is hard werken en kost liters zweet. Maar je bouwt een enorm uithoudingsvermogen op.
Wie er eenmaal mee begint, is vaak niet meer te stoppen. Waar en hoe vaak kun je het doen?

Spinning® doe je natuurlijk het beste in een sportschool waar ze een speciale Spinningruimte hebben met meerdere fietsen. De docent of coach geeft je tijdens de training allerlei instructies, zoals staand of zittend fietsen op hoog of laag tempo en met veel of weinig weerstand.
Voor het beste resultaat is het raadzaam om twee tot drie keer per week te trainen. Houd echter wel een handdoek bij de hand, want je gaat zweten zoals je nog nooit eerder gezweet hebt! Je moet dan ook, zoals bij elke sport, genoeg water drinken!! Zo droog je niet uit door het vele zweten en kan je je afvalstoffen kwijt.

Vergeet niet te rekken en strekken voor én zéker na de training. Zo voorkom je spierpijn en ongewenste blessures. Wanneer je je tijdens de training duizelig begint te voelen, verlaag dan je snelheid en stop langzaam met trappen. Zorg altijd dat je iets van een druivensuiker bij de hand hebt want dat neemt vliegensvlug op.

Val je ervan af?
Ik heb er al veel tegenstrijdige berichten over gehoord. Want doordat je op een hoge intensiteit traint zou je meer op uithoudingsvermogen trainen dan op vetverbranding.
800 calorieën verbranden in een les is makkelijk mogelijk. Omdat je nu veel koolhydraten (suikers) verbrandt kunnen deze niet als overtollig in vet worden omgezet. Wil je toch ook extra (reeds bestaand) vet aanpakken dan raad ik je aan om 1 of 2 keer per week een korte gewichtstraining (maximaal half uur) te doen in de fitnesszaal naast je spinning les. Je spieren moeten dan zwaar werk verrichten en gaan de bestaande vetten aanpakken, zonder dat er spiermassa gevormd wordt!


Circle Circuit Training (LIIT)®

Je hebt zeker weleens gehoord van HIIT (High Intensity Interval Training), de voordelen daarvan en je hebt het misschien ook wel in je trainingsroutine zitten. Maar heb je ooit gehoord van LIIT (Low Intensity Interval Training)? LIIT heeft veel overeenkomsten met HIIT, maar ook zeker wat verschillen dat het een overweegbare optie maakt.

Calorieën verbranden met LIIT

Als je je afvraagt met welke van de twee je het meeste vet verbrandt, is het antwoord: beide. Met allebei de vormen kun je erg veel calorieën verbranden. Elk lichaam is anders, dus het is ook verschillend met welke hartslag iemand de meeste calorieën verbrandt, zegt Andrew Borsellino, een Amerikaanse personal trainer. “Wanneer je de calorieverbranding van HIIT met die van LIIT vergelijkt, dan hangt het af van de lengte van een workout.”

Verschil HIIT en LIIT

LIIT is zeker een aanrader om toe te voegen aan je trainingsroutine. Er zitten namelijk verschillende voordelen aan deze trainingsroutine. “LIIT training komt overeen met High Intensity training omdat een intensieve periode wordt opgevolgd door een minder intensieve periode”, zegt Jamie Logie, een gecertificeerde krachttraining specialist. Het verschil is dat de intensiteit tijdens een LIIT workout minder is dan tijdens een sprint en dat de minder intensieve herstelperiode langer is. Een goed voorbeeld is een jog van 90 seconden op een loopband, gevolgd door een wandeltempo van 3 tot 5 minuten.

Voordelen van LIIT

HIIT training heeft zijn voordelen, maar er zijn verschillende voordelen die je misloopt als je dit voor LIIT verkiest. “LIIT is een goede keuze voor beginners of voor mensen die moeten herstellen van een blessure”, zegt Logie. Ook wanneer je wat langer uit de running bent geweest, is deze vorm van trainen een goede manier om weer back-on-track te komen.

Het is al een lange tijd bekend dat HIIT een van de beste manieren is om vet te verliezen, maar uit onderzoek is gebleken dat low intensity trainingen net zo effectief zijn. Onderzoekers van de Queen’s University in Kingston (Canada) hebben twee groepen geobserveerd. De ene groep deed LIIT en de andere HIIT, over eenzelfde periode. Opvallend was dat de LIIT groep net zo veel gewichtsverlies had gerealiseerd als de HIIT groep.

Oefeningen volgens LIIT

In principe zijn alle oefeningen met het LIIT format uit te voeren door het gewicht en het aantal herhalingen aan te passen, of het tempo van de uitvoering. Wij kiezen ervoor om de LIIT in een circuit van vier verschillende stations met ieder vier oefeningen te presenteren. In totaal dus 16 oefeningen. Bij jouw station doe je elke oefening 30 seconden. Daarna ga je door naar het volgende station, etc. etc. De vier stations bezoek je in totaal dan drie keer. In totaal duurt deze training tussen de 45 en 60 minuten.

Of je nou 21 bent of 85, LIIT training kan voor iedereen voordelen bieden. Een onderzoek richtte zich op het effect van LIIT voor ouderen. Daar kwam uit dat LIIT hen niet alleen fysiek sterker maakte, maar ook de algehele gezondheid verbeterde. Naast dat het een goede manier is om gewicht te verliezen, heb je ook een verminderde kans op blessures bij deze trainingsvorm.

red. Muscle & Fitness


CLUBJOY CORE®

ChrisFit biedt jullie een 30-minuten durende workout, die het beste van een groepsfitnessles en een Personal Training sessie combineert.

Wat is ClubJoy Core?               

ClubJoy Core® is een efficiënte workout om in slechts 30 minuten op een snelle én verantwoorde manier je kernspieren te trainen. Je buik, billen en rug worden strakker en sterker. Functioneel trainen staat centraal in deze les. Samen trainen, focus op de Core en een hoge intensiteit zorgen voor een snel effect.

Is ClubJoy Core® iets voor mij?

ClubJoy Core® is geschikt voor iedereen: van jong tot oud. Het versterken van je Core brengt je lichaam mooi in shape. Dat is mooi, maar het doet veel meer voor je! Je bevordert ook je balans en voorkomt blessures. Zo verbeter je in één workout je lichamelijke gezondheid. ClubJoy Core® laat je versteld staan van het resultaat!

Hoe ziet een ClubJoy Core® les eruit?

Je traint spieren uit het centrum van het lichaam (de Core). Met ClubJoy Core® train je de buik, billen en rug intensief. Door tweemaal in de week te trainen zie je al snel resultaat. ClubJoy Core® is een uitdagende les, waarbij doorzettingsvermogen nodig is. Omdat de lessen in groepsverband worden gegeven en er snel resultaat is, blijf je gemotiveerd om te trainen!

Work on your Core & Share the fun!


YOGA®

Een afwisselende Yoga les bestaande uit verschillende yoga technieken. De les bestaat uit Hatha, Yin, Power,QicongYoga en eindontspanning. In elke Yogales zal het belang van de juiste ademtechniek worden meegenomen.

Dekentjes, blokken en kussens worden door ons beschikbaar gesteld maar je kunt deze natuurlijk ook zelf meebrengen.

Tijdens de zomermaanden is er op de laatste zondag van de maand met de yoga groep een wandeling over het strand die om 10.00 uur begint. Daarna is er bij ChrisFit om 11.00 uur de yoga les door Gina Vermeulen met o.a. de begeleiding van klankschalen door Erna Verduijn. Een heerlijke yoga belevenis.


PILATES®

WAT DOET PILATES  MET JE
Oefeningen die het lichaam versterken, stretchen en balanceren
Pilates zorgt voor:

Een verbeterde lichaamshouding
Efficiënter omgaan met je lichaam, ook tijdens het sporten
Een sterke en soepele wervelkolom, dus minder kans op rug- en nekklachten
Sterke buik- en rugspieren, incl. de vaak verwaarloosde diepliggende buikspieren
Sterke spieren rondom het bekken (billen, onderrug, bovenbenen)
Een goede beheersing van de bekkenbodemspieren
Grotere flexibiliteit en mobiliteit
Voorkomen van of snellere genezing van blessures
Een verbeterde bloedcirculatie
Een verhoogde stofwisseling

Pilates tijdens de zwangerschap:
Bevallen is een top(sport)prestatie. Hoe beter je conditie is, hoe gemakkelijker en soepeler de bevalling vaak verloopt. Vrouwen stoppen vaak met sporten tijdens de zwangerschap, omdat ze niet op de hoogte zijn van de positieve effecten. Ervaring leert dat als je tijdens de zwangerschap op een verantwoorde wijze een sport blijft beoefenen, je tijdens en na de bevalling sterker en fitter bent.
Ook je herstel na de bevalling verloopt sneller.

Pilates na de bevalling
Deze Pilates les is vooral gericht op herstel en het weer lekker in je vel komen na de bevalling.
Er is aandacht voor alle spieren die het zwaar hebben gehad tijdens de zwangerschap en de bevalling. Bovendien krijg je ook inzicht in het bewust gebruiken van de juiste spieren en je houding te verbeteren bij zitten, lopen, bukken en tillen.

Klassiek pilates
In één woord: beweging. Deze pure Pilatesmethode is een zachte en effectieve bewegingsvorm die in het begin van de 20e eeuw is ontwikkeld door Joseph H. Pilates. Deze bewegingsvorm wint steeds meer aan populariteit omdat hij zulke goede resultaten oplevert. Doel van Pilates is het creëren van een evenwichtig, sterk spiersysteem en een soepel lichaam.


ZENZABILITY®

Bij Zenzability gaat het om ontspanningsoefeningen die als heilzaam worden ervaren bij ondermeer opgebouwde spanningen. Deze les wordt gezien als bevorderlijk voor de gezondheid waarbij de ademhalingstechniek gebruikt wordt als methode om het zenuwstelsel in balans te brengen. Het kan helpen om uw stress klachten te verminderen.

De verschillende lichaamsposities worden bij deze les een flow genoemd. Verder geeft deze les meer uithoudingsvermogen en balans maar legt vooral de nadruk op lichamelijke kracht, atletisch vermogen en soepelheid. Het gaat er vooral om, om beter met stress om te gaan zonder prestatie druk.

De houdingen die onder andere toegepast worden binnen deze les zijn om de persoon volledig in balans te brengen. Deze oefeningen zijn moeiteloos uit te voeren.

Lichaam en geest
De bewegingen zorgen ervoor dat de levensenergie vrij door het lichaam kan stromen. Zenzability is geschikt voor alle leeftijden en bestaat uit een evenwichtig samenspel tussen lichaam en geest (rust en concentratie). Aldus bevordert Zenzability ook de gezondheid.

Alle houdingen van deze les worden langzaam uitgevoerd. Door zeer traag te bewegen, leert u de houdingen door en door kennen en ontwikkeld u lichamelijk evenwicht en geestelijke harmonie.

Tijdens deze les wordt er op de ademhalingstechniek gelet. Adem langzaam en diep. Het stimuleert de stofwisseling , de bloedcirculatie en de orgaanfuncties. De langzame en diepe ademhaling is in harmonie met alle bewegingen.

Deze les is geschikt voor jong en oud.


BOOTCAMP®

Bootcamp is de sport van nu! Het is de sport die je beoefent in de pure natuur en de sport die ervoor zorgt dat jij in korte tijd in optimale vorm komt.

Hoe ziet de Bootcamp eruit

In de zomer- en lentetijd maken we gebruik van alles wat Breskens en omgeving te bieden heeft om de training zo afwisselend mogelijk te maken. We zetten daarom steeds verschillende routes uit en daardoor is geen les hetzelfde. In de wintermaanden kan er eventueel binnen getraind worden, bijvoorbeeld bij de Circuit Training die iedere maandagochtend en woensdagavond gegeven wordt.

Kenmerken Bootcamp:

Kracht en uithoudingsvermogen worden gecombineerd (high intensity training)

Het is een Full body work out, alle spiergroepen worden getraind

Variatie in de lessen

Trainen in een groep, maar met je eigen doel

Geschikt voor zowel de beginnende als de gevorderde sporter

Wil jij kennismaken met Bootcamp? Kom langs, doe mee of vraag meer informatie aan bij Chrisfit Gym Breskens


Scroll Up