Chrisfit

Inschrijving STRONG VIKING gestart bij ChrisFit

12 april 2017

Strong Viking inschrijving

Op zaterdag 2 september willen we wederom met een team van ChrisFit deelnemen aan de Strong Viking Obstacle run “Water Edition”. Om zeker te zijn van deelname willen we ons team zo snel mogelijk aanmelden hiervoor. In 2016 waren dit de finishers van ChrisFit

 

 

 

 

 

 

 

 

Wil jij meedoen aan deze challenge, noteer dan je naam en de kilometers die je wilt lopen op de intekenlijst die op de balie ligt. Doe dit wel voor 30 april aan de balie van ChrisFit.

Kosten voor een ticket:

Lightning 7 kilometer             € 51,95

Warrior 13 kilometer             € 56,95

Busvervoer wordt bij voldoende deelnemers verzorgd door ChrisFit.

Voorbereiding

Centrale trainingen
Om je voor te bereiden op de Strong Viking Obstacle Run kun je trainingen volgen bij een van onze aangesloten partnerverenigingen zoals ChrisFit. Tijdens de trainingen kun je door middel van in- en of outdoor training optimaal voorbereid voor de Strong Viking Obstacle Run.

Tempo
De Strong Viking Obstacle Run is geen standaard loopwedstrijd. Het is een challenge waarbij hardlopen gecombineerd wordt met obstakels om de fysieke en mentale gesteldheid op de proef te stellen. Bij de hindernissen gaan je spieren verzuren. Als je dit merkt, neem je tempo terug tot je hersteld bent, pas dan ga je weer versnellen.
Onthoud goed: It’s not a race, it’s a challenge!

Kleding
Tijdens een obstacle run is het erg belangrijk om de juiste kleding te dragen. Ga voor een uitgebreid overzicht qua schoenen en kleding naar bijvoorbeeld de webshop van strongviking.

Eten
Een koolhydraat rijke maaltijd (zoals een pasta, of een schotel met daarin veel aardappelen) de avond voor de Strong Viking Obstacle Run is aan te bevelen. Op de dag zelf kun je het beste 3 tot 4 uur van te voren de laatste echte maaltijd nemen. Zoals een (aantal) boterham(men) met ei. Neem ongeveer 1,5 uur voor aanvang nog een kleine koolhydraat rijke snack (zoals een banaan of muslibar). Het nuttige van een (grote) warme maaltijd is af te raden omdat dit 6 tot 8 uur duurt voordat deze volledig is verteerd. Als je deze basispunten volgt moet dit je de juiste voorbereiding geven om de Strong Viking Run vol energie te starten.

Drinken
De hoeveelheid vocht die je nodig hebt, is natuurlijk mede afhankelijk van het weer. Drink de dag voor de Strong Viking Obstacle Run ten minste 1,5 – 2 liter water, op hete dagen meer! Hierbij is het belangrijk dat het vocht in kleine porties wordt genuttigd. Op de dag van de Strong Viking Obstacle Obstacle Run is het ook aan te bevelen om ten minste 1 tot 1,5 liter te drinken voor de start. Drink tot ongeveer 1,5 uur voor de start om te voorkomen dat je met een volle maag de run start. Tijdens de run wordt je voorzien van drinken op een van de verzorgingsposten en een Red Bull Energypoint.