Sportfaciliteiten

Fitness – Cardio-, en/of Krachttraining
Op verzoek wordt na een intakegesprek een passend schema voor u opgesteld door een van onze
gediplomeerde instructeurs.

fitness-gewichten  fitnessenfitness-breskens

CIRCLE CIRCUIT TRAINING (LIIT)

Deze training is een circuit van vier verschillende stations met ieder vier verschillende oefeningen. In totaal dus 16 oefeningen. Elke oefening doe je 30 seconden. Daarna ga je door naar het volgende station, etc. etc. De vier stations bezoek je in totaal dan drie keer. In totaal duurt deze training tussen de 45 en 60 minuten.

Of je nou 21 bent of 85, LIIT training kan voor iedereen voordelen bieden. Een onderzoek richtte zich op het effect van LIIT voor ouderen. Daar kwam uit dat LIIT hen niet alleen fysiek sterker maakte, maar ook de algehele gezondheid verbeterde. Naast dat het een goede manier is om gewicht te verliezen, heb je ook een verminderde kans op blessures bij deze trainingsvorm.

SPRINT van Les Mills

LES MILLS SPRINT is High Intensity Interval Training (HIIT) op de fiets. Het is een intense hard style training. Geen lange ritten, maar 30 minuten HIIT knallen. Omdat de workout kort is, word je uitgedaagd om het maximale uit jezelf te halen. Je boekt snel resultaten met een minimale belasting op de gewrichten. Intensiteitspieken worden afgewisseld met pauzes.

BODYPUMP van Les Mills BODYPUMP is de originele barbell les die je hele lichaam versterkt. Deze 60 minuten durende workout daagt al je belangrijke spiergroepen uit met behulp van de beste krachtoefeningen, zoals squats, presses, lifts en curls. Fantastische muziek, professionele instructeurs en jouw eigen gewichtkeuze inspireren je om de resultaten te behalen waar je naar streeft – en snel! Zoals bij alle andere Les Mills programma’s, wordt een les elke 3 maanden vernieuwd met nieuwe muziek en nieuwe choreografie.

TONE van Les Mills is ontwikkeld door een team van professionele groepsfitness experts, waardoor je altijd verzekerd bent van een van de veiligste en meest effectieve workouts ter wereld. De ervaren instructeur helpt je bij het correct uitvoeren van de oefeningen en motiveert je om het beste uit jezelf te halen.

CXworx van Les Mills ChrisFit introduceert binnenkort een 30-minuten durende workout, die het beste van een groepsfitnessles en een Personal Training sessie combineert. CXWORX concentreert zich op de midsectie, versterkt en vormt de buik- en bilspieren, terwijl het ook de functionele kracht verbetert en het preventief werkt tegen blessures.
Gedurende 30 minuten, en zes verschillende tracks, train je de romp en spierlussen die je boven- en onderlichaam met elkaar verbinden. Het is geweldig voor het verstevigen en strakker maken van de buik- en bilspieren, terwijl het ook de functionele kracht verbetert en het preventief werkt tegen blessures.

Spinning
Spinning is een pittige training die gericht is op hart en bloedvaten. Deze training doe je op een soort hometrainer, een stationaire fiets. De training is goed voor een sterk hart, het vergroten van je longinhoud, een goede bloedsomloop en soepele spieren.

Je bent echt hard aan het werk tijdens een uurtje fietsen, op opzwepende en stimulerende muziek.

Pilates
Pilates bestaat uit een serie spierversterkende oefeningen die alle worden uitgevoerd vanuit je kern (‘power house’). Het gehele lichaam wordt getraind, waarbij de nadruk ligt op focus, precisie, flow en juiste ademhaling. Regelmatige beoefening van Pilates resulteert in lange, slanke spieren.
Grote voordelen van Pilates zijn onder andere een betere houding, minder rugklachten, een groter
lichaamsbewustzijn, meer souplesse en een ontspannen geest. Je brengt je lichaam dus in balans.

 

Personal Training (tegen meerprijs)
Met Personal Training traint u één op één, resultaatgericht. Onze Fit!Vak gediplomeerd Personal Trainer werkt gedurende een langere periode op afspraak met u aan een gezonde leefstijl. Hij wordt uw motivator! Met uw Personal Trainer bepaalt samen met u uw doelen qua beweging, voeding en ontspanning. Maar het gaat verder dan trainen alleen; welke gedragsverandering is belangrijk om je doelen te halen. Het gevarieerde trainingsaanbod houdt het leuk, afwisselend en werkt motiverend.